Blogger tarafından desteklenmektedir.

Random post



Bilginin efendisi olmak için, çalışmanın kölesi olmak gerekir. (Honore de Balzac)

Another Test Footer

1 Aralık 2018 Cumartesi

2. Sınıf İngilizce Günlük Ders Planı 9

Yazan: Veysel Bingöl  |  Yorum yok

İlkokul 2. Sınıf İngilizce Günlük Ders Planı 9 . Hafta

2018-2019 ACADEMIC YEAR ............................................... PRIMARY SCHOOL
ENGLISH LESSON PLAN

Teacher: ………………………                                                       Date: November 12-16, 2018

Grade: 2                                                                                          Duration: 80 minutes

Topic: In the classroom

Materials: Whiteboard, Course book, flashcards, scissors, crayons, Track CD

Methods and techniques: Total physical response, Simon says ' game, listening activities

SKILLS & OUTCOMES

1.    By the end of the lesson, students will be able to give and respond to simple instructions.
2.    By the end of the lesson, students will be able to act properly according to the command that the teacher gives them.
3.    By the end of the lesson, students will be able to express and respond to thanks.

ACTIVITIES:  

1. The teacher greets the class first. The teacher repeats the instructions they’ve learnt last week by a game named “Simon Says”. In this game, one person is Simon, the others are the players. Standing in front of the group, Simon tells players what they must do. However, the players must only obey commands that begin with the words "Simon Says." If Simon says, "Simon says turn left," then players turn left. But, if Simon simply says, "open the door," without first saying "Simon says," players must not open the door
2. The teacher wants the students to open page 44 and listen to the picture story. Then, the teacher chooses a student and they act out the story.
    The teacher wants the students to open page 46 and look at the picture and match them.
   Answers: 1.Close the window             3.Colour the zebra
                     2. Sit down                            4.Draw a balloon

3. The teacher wants the students to open page 47 and listen to the dialogue. Then, the teacher asks the students to act out the dialogue as a pairs.
4. On page 49, there is a mask. The teacher wants them to colour and cut it, then wear the mask and make a dialogue like exercises in their books.

       
  ………………………                                                                                ………………….
   İngilizce Öğretmeni                                                                                    Okul Müdürü

16:54:00 Paylaş:
bilgi Veysel B.

'Bilgi paylaştıkça çoğalır.' Takip ettiğiniz yayınları sosyal medyada paylaşıp daha çok kişiye duyurabilirsiniz. - Takip Edin

0 yorum:

Haberiniz olsun
Adresinizi girin, en güncel bilgiler e-postanıza gelsin...

Deliver via FeedBurner

Wikipedia HIZLI ERİŞİM

Arama sonuçları

TELİF HAKKI

Telif hakkı ihlali bulunduğunu düşündüğünüz içerikleri, iletişim bölümünden tarafımıza bildirebilirsiniz. İhlal tespit edilen yayınlar hakkında gereğini yapacağımızı taahhüt ederiz.

ENGİNBİLGİ

Yayınlardaki italik ve altı çizili yazılar şahsıma ait olmakla beraber, geri kalan bilgiler literatürde doğru olarak kabul edilen genel ansiklopedik bilgilerdir, yani ödevleriniz için gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.
© 2014 Zengin Bilgi Kaynağı. Sponsor Blogger
back to top