Blogger tarafından desteklenmektedir.

Random post



Bilginin efendisi olmak için, çalışmanın kölesi olmak gerekir. (Honore de Balzac)

Another Test Footer

1 Aralık 2018 Cumartesi

2. Sınıf İngilizce Günlük Ders Planı 7

Yazan: Veysel Bingöl  |  Yorum yok

İlkokul 2. Sınıf İngilizce Günlük Ders Planı 7 . Hafta

2018-2019 ACADEMIC YEAR .............................................. PRIMARY SCHOOL
ENGLISH LESSON PLAN


Teacher: ……………………….                                                  Date: October 29-November 2, 2018

Grade: 2                                                                                      Duration: 80 minutes

Topic: Friends

Materials: Course book, whiteboard, projection, Audio CD, muppets.

Methods and techniques: Communicative approach,  audio lingual method, games.

SKILLS & OUTCOMES

1.    By the end of the lesson, students will be able to understand and use simple expressions about greeting and meeting someone.
2.    By the end of the lesson, students will be able to ask questions to find out how they are doing.
3.    By the end of the lesson, students will be able to introduce themselves in a simple way.

ACTIVITIES:  

1. The teacher greets the class first. The teacher gets the  students to sing the song they've learned before about the topic as a warm up activity. As the next step, the teacher wants the students to open the page 35 in their course books. He wants them to make puppets and a dialogue by them. The students take out their materials and make their puppets. After the students make their puppets, they make a dialogue as a pair.

2. On page 36, the teacher wants the students to look at the pictures and circle the correct words.
 
    P1: Good morning / night                       P3: Good night /  morning

    P2: Good night / afternoon  

On page 37,  the students look at the pictures and match them with the sentences.
P1: Hi! I'm Tom. P2: Hi! I'm Tweety.  P3: Hello! My name is Garfield. P4: Hello! My name is Cinderella
On page 38 , the teacher wants them to match the speech bubbles.
Answer: 
 1.What's your name? ....My name is Candy....
 2. How are you?           ....Fine,thank you....
 3.Hello!                          ....Hi! .......

3. On the next page,  students are going to circle the words and write the extra letters into letter boxes and circle the correct picture according to the extra word.
4. Finally, the teacher& the students play a game together and revise the subject.

……………………………                                                        …………………....
   İngilizce Öğretmeni                                                                    Okul Müdürü

16:36:00 Paylaş:
bilgi Veysel B.

'Bilgi paylaştıkça çoğalır.' Takip ettiğiniz yayınları sosyal medyada paylaşıp daha çok kişiye duyurabilirsiniz. - Takip Edin

0 yorum:

Haberiniz olsun
Adresinizi girin, en güncel bilgiler e-postanıza gelsin...

Deliver via FeedBurner

Wikipedia HIZLI ERİŞİM

Arama sonuçları

TELİF HAKKI

Telif hakkı ihlali bulunduğunu düşündüğünüz içerikleri, iletişim bölümünden tarafımıza bildirebilirsiniz. İhlal tespit edilen yayınlar hakkında gereğini yapacağımızı taahhüt ederiz.

ENGİNBİLGİ

Yayınlardaki italik ve altı çizili yazılar şahsıma ait olmakla beraber, geri kalan bilgiler literatürde doğru olarak kabul edilen genel ansiklopedik bilgilerdir, yani ödevleriniz için gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.
© 2014 Zengin Bilgi Kaynağı. Sponsor Blogger
back to top