Blogger tarafından desteklenmektedir.

Random post



Bilginin efendisi olmak için, çalışmanın kölesi olmak gerekir. (Honore de Balzac)

Another Test Footer

1 Aralık 2018 Cumartesi

2. Sınıf İngilizce Günlük Ders Planı 3

Yazan: Veysel Bingöl  |  Yorum yok

İlkokul 2. Sınıf İngilizce Günlük Ders Planı 3 . Hafta


2018-2019 ACADEMIC YEAR ……………………………….  PRIMARY SCHOOL
ENGLISH LESSON PLAN


Teacher: ……………………………….                                                   Date: October 1-5, 2018

Grade: 2                                                                                                     Time: 80 minutes

Topic: Words

Materials: Flashcards ,videos, authentic materials, course book

Methods and techniques: Communication approach, question and answer, audio lingual method.

SKILLS & OUTCOMES

1.    By the end of the lesson, students will be able to reinforce the words they learned one week ago.
2.    By the end of the lesson, students will be able to use 'that/this'. (To point people or things near us & to point people or things away from us.

Activities:

1.    The teacher comes to the class with a box and greets the students. Firstly, the teacher shows some flashcards about the words the students have learned and she/he wants the students repeat them. The teacher mentions about a relevant video and plays the video. Secondly, the teacher writes a title 'What is this/that?'. Then, the teacher plays the video one more time.
2.    The teacher takes the box it has authentic materials         (balloon,lemon,cake,train,ambulance,taxi etc.) and shows it to students. When the teacher opens the box, she/he uses two puppets. One of the puppet takes a material from the box and asks a question ,the other puppet answers ;
     Puppet 1: 'What is this?'        Puppet 2: This is a train.
3.  The teacher puts the materials different desks are far from teacher table and says;
•    What is that?   -That is a lemon.
The teacher emphasizes the difference between that and this by the help of examples.
4.  The teacher wants the students open their course books and listen the picture story firstly. (page12). Then, she/he wants the students look at page 14,15,16.  At page 14, the students circle the correct word. At page 15, they complete the sentences with that or this according to pictures. At page 16, the students look at the pictures and say the correct sentences.


    …………………….                                                                       …………………
İngilizce Öğretmeni                                                                              Okul Müdürü                                               

15:32:00 Paylaş:
bilgi Veysel B.

'Bilgi paylaştıkça çoğalır.' Takip ettiğiniz yayınları sosyal medyada paylaşıp daha çok kişiye duyurabilirsiniz. - Takip Edin

0 yorum:

Haberiniz olsun
Adresinizi girin, en güncel bilgiler e-postanıza gelsin...

Deliver via FeedBurner

Wikipedia HIZLI ERİŞİM

Arama sonuçları

TELİF HAKKI

Telif hakkı ihlali bulunduğunu düşündüğünüz içerikleri, iletişim bölümünden tarafımıza bildirebilirsiniz. İhlal tespit edilen yayınlar hakkında gereğini yapacağımızı taahhüt ederiz.

ENGİNBİLGİ

Yayınlardaki italik ve altı çizili yazılar şahsıma ait olmakla beraber, geri kalan bilgiler literatürde doğru olarak kabul edilen genel ansiklopedik bilgilerdir, yani ödevleriniz için gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.
© 2014 Zengin Bilgi Kaynağı. Sponsor Blogger
back to top